Saturday, September 20, 2008

第一次 .

I was reading through my chinese file, wanting to study chinese in this early bright morning at 10am.
I read through the lousy compositions I wrote and came across this composition that brought back a lil' nostalgic moments.
I don't remember writing that composition at all, and so when I was reading through, I was smiling at the things that I wrote, heh :P
Right, so here goes! :)

第一次
人生的一生中有许多的第一次,其结果是多样的,其感受也是丰富的。不管成功与否,第一次都会给人留下深刻的印象。在许多的第一次中,留下最深刻的印象就是在中学遇见了第一位好朋友,韩立彬。想不到我这一身的第一个好朋友会是一个男的。好朋友,多多少少每个人都有,但立彬肯定比一般人认为好朋友得更好。当我有困难时,立彬也将会是第一个安慰我的人。他能说是带给我很多第一次的感受。还记得有一次,我病倒了。到了门口又没人在家。由于我忘了带锁匙,所以只好气呼呼的在家外等。立彬知道了这件事,就想也没想的到他家的购物市场买了退烧药给我,然后才急冲冲得到我家门口送我药。我感动到无话可说,他也这样的投了我第一次感动而流泪的第一次。能够有立彬这个朋友,我很感谢上帝。不只偷了我感动而流泪的第一次,还偷了我伤心哭泣的第一次。因为了这一位他所认定的真命天女,造成了我们离别。但是,是在不久以前才刚好复合得着一片友情,永远是我这一生中最珍惜的第一次好友情。
*ohmymama, why didn't anyone tell me about all the wrong words?! - 12 Oct '08*
`x estee x`

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home